Hranice v práci s klientom
Od 16. júla 2012 čerpajú naši klienti dovolenku, my – zamestnanci venujeme tento čas nielen svojmu oddychu, ale aj vzdelávaniu. Na tému „Hranice v práci s klientom“ sme spoločne hovorili na kurze s lektormi z občianskeho združenia Proutek – s Ditou Vojířovou a s Janom Palečkom. Zamestnankyne Strediska DSS Symbia pod vedením lektorov popisovali konkrétne situácie, ktoré zažívajú v práci s klientom, rozlišovali ktoré zo situácií sú v poriadku a sú bežné v rámci služby a ktoré už nie. Keď konkrétna situácia bola jasne za hranicou služby, skúmali sme spoločne s lektormi ako sa to prejavuje, prečo sa to vôbec deje, ako možno v jednotlivých prípadoch postupovať. Kurz bol výnimočný v tom, že počas neho neodzneli žiadne nové teoretické poznatky, ale celé dva dni sme prakticky rozoberali naše konkrétne situácie a utvárali sme si akýsi „kľúč“, ktorý nám pomôže v ďalšej práci. Zistili sme, že nepotrebujeme nové vedomosti, ale nové zručnosti v hľadaní súvislostí.
Kurz „Hranice v práci s klientom“ realizovali lektori na Slovensku prvýkrát, boli sme spokojní nielen s obsahom ale aj s prístupom lektorov a môžeme ho odporučiť všetkým, ktorí poskytujú sociálne služby. Ďalší prínos kurzu nielen pre Stredisko DSS Symbia ale pre celú organizáciu DD a DSS Zvolen Záhonok bude v tom, že pripravíme pre zamestnancov stredísk DSS Slatinka, DSS M. R. Štefánika a DD a DSS Záhonok worhshop, na ktorom sa podelíme o svoje dobré skúsenosti a zážitky.
PaedDr. Jana Izraelová, vedúca strediska DSS Symbia Zvolen
Pridala dňa 27. júla 2012 - Mgr. Eva Mrázová