Emócie zamestnanca pri práci s klientom
V každodennej práci s klientom prežívajú odborní zamestnanci svoje vlastné emócie – radosť, hnev, sklamanie, úspech, pokoj......... Často počúvame od opatrovateliek, sestier, sociálnych pracovníčok vety: „ klient ma nahneval, pani ma sklamala, dcéra toho pána ma znervóznila, mám obavu či zvládnem rozhovor s príbuznou ......“ . Je dôležité tieto emócie pomenovať a vedieť s nimi pracovať tak, aby neboli prekážkou pri práci , aby sme sa nimi príliš nezahltili , aby sme pre vlastné emócie nestratili kontakt s klientom. Takto by sme v stručnosti mohli charakterizovať obsah seminára „Emócie zamestnanca pri práci s klientom“ , ktorý v dňoch 22.7. – 23.7.2013 absolvovali zamestnankyne zo všetkých stredísk DD a DSS Záhonok Zvolen. Seminár viedli skvelí lektori z Coachingplus PhDr. Ivan Valkovič a Mgr. Vladimír Hambálek . Lektori predstavili koncept nenásilnej komunikácie, ktorá kladie dôraz na pomenovanie vlastných pocitov a potrieb a na základe nich nás učí vhodne komunikovať s klientom a zvládnuť vlastné emócie. Keď sa tento koncept naučíme používať, nebudeme chcieť meniť našich klientov ( lebo tak to väčšinou robíme.... ) ale zmeníme svoj pohľad na nich . Pre všetky účastníčky bolo dôležité aj to, že seminár vytvoril priestor na vlastnú psychohygienu , pripomenuli sme si, že v prvom rade sa musíme starať o vlastnú duševnú a fyzickú pohodu, až potom môžeme byť prospešné klientovi.
Seminár absolvovalo spolu 14 zamestnankýň zo všetkých stredísk DD a DSS Zvolen Záhonok a všetky čaká ďalšia práca – uplatňovať naučené v praxi .
PaedDr. Jana Izraelová, vedúca strediska DSS Symbia a vedúca RCA
Pridala dňa 01. augusta 2013 - Mgr. Eva Mrázová